Kodlama İle Bir Adım Önde

PROJENİN AMAÇLARI:

Değişimin en hızlı yaşandığı alan teknolojidir. Teknoloji, her geçen gün hayatimizin içindeki yerini biraz daha genişletmekte ve bizi adeta çepeçevre kuşatmaktadır. Artık birçok işimizi teknolojinin sunduğu makinalar sayesinde yapmaktayız.

Peki, hayatimizin pek çok noktasında olan; çamaşırlarımızı yıkayan makinalardan izlediğimiz televizyona, ceplerimizde taşıdığımız akıllı telefonlardan akıllı ev sistemlerine kadar hemen her sistemin çalışmasını sağlayan ve onları yönlendiren birim nasıl çalışmaktadır? Bu birim kullanıldığı cihazı nasıl yönetmektedir? İşte bunun cevabi ise kodlamada gizlidir..

Kodlama eğitimi erken yaslardan itibaren dijital ortamda verilmektedir. Okulumuzda da kodlama eğitimi için bir atölye hazırlanmakta ve öğrenciler için teknolojik materyal temin edilmektedir.

 Kodlama eğitiminin temeli; problem çözebilme, eleştirel düşünce ve karar verebilme becerisinin geliştirilmesidir. Kodlama eğitimi için gerekli olan bu becerilerin çocuklarımıza dijital ortam olmadan kazandırılması, sınıf ortamında drama tekniği kullanılarak öğretilmesi, bu projenin başlıca amacıdır. Ayrıca erken yaşta kodlama eğitiminde en büyük amaç algoritma mantığını somutlaştırarak öğrencilerin anlamasını sağlamaktır.

Algoritma, bir problemi çözmek veya bir amaca ulaşmak için tasarlanan yoldur. Algoritma, problem çözümünün adımlar halinde yazılmasıyla oluşturulur. Bu adımları, yani algoritmayı oluşturan her bir adımı doğru tanımlamak önemlidir. Bir problemi çözerken sonuca ulaşmak için gideceğimiz adımları algoritma ile tasarlarız. Somut işlemler dönemindeki çocuklar sürecin içinde aktif olduklarında daha iyi öğrenmektedirler... Sınıf içerisinde eğlenceli uygulamalarla, kodlama etkinliklerinin mantığını kavrayan çocuklar bilgisayar ortamında daha hızla ilerleyecektir. Bu yüzden etkinlikleri sınıf ortamında uygulamak için sınıf ortamı hazırlama ihtiyacı duyuldu.


    



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi